donderdag 16 oktober 2014

Borduren



Misschien weten jullie het wel: naast het maken van kaarten borduur ik ook héél graag. Soms doe ik het op kaarten maar liever nog op stof en dan hebben kruissteekpatronen mijn voorkeur. Ik heb al heel wat Engelse landschappen (vooral met oude auto's erop) gemaakt en nu ben ik bezig met een tafelloper. Toen we in september met vakantie in Engeland waren heb ik ook enkele tijdschriften met leuke patroontjes gekocht en dit leuke muisje stond in één ervan. Ik ben er een paar uurtjes zoet mee geweest en heb hem toen in deze kaart verwerkt. De achtergrond van het patroontje heb ik een beetje kleur gegeven met Decorating Chalk en gouden glitterlijm. De witte kaart is geëmbost met een folder van Leane Creatief en van haar is ook de ronde stansvorm, Deze is op een vierkante stans van Crealies geplakt. De rode strookjes zijn geponst met een pons van Martha Stewart, de poinsettia's en hulstblaadjes zijn van Marianne Design.
Al met al dus weer materialen van veel verschillende merken maar ik vind het resultaat wel leuk.
De kaart doet mee aan http://yvonnes52weeksofchristmas.blogspot.com
                                     http://borduurkaartenblog.blogspot.com (kerstpatroon)
                                     http://suzysmarty1.blogspot.com (poinsettia)

As you perhaps know: I also like cross stitching and embroideries very much and today I am showing a combination of these two techniques. I found  the cross stitch pattern in an English magazine which I bought during our holiday in Southern England last month and I like it very much.
I used some Decorating chalk to give it a bit more colour. The white card has been embossed with a folder from Leane Creatief, the star border is from Martha Stewart, the poinsettias and leaves from Marianne design, the round diecut from Leane C. and the square one from Crealies.
So I used a lot of materials to come to this result, but I think it looks nice, don't you?

Vielleicht wisst ihr es, dass ich neben Karten basteln auch sehr gerne sticke. Während user Urlaub in England im letzten Monat hab ich eine Zeitschrift gekauft und diese Kreuzstich figur war drinnen. Ich mag es sehr und hab es gerne auf eine Karte geklebt. Die weisse Karte hab ich geprägt mit einer Präge von Leane Creatief und auch die runde Stanzform ist von LC. Die Poinsettias und Blätter sind von Marianne Design, der viereckige Stanz ist von Crealies und die rote Streifen mit Sternen sind gestanzt worden mit einem Stanzen von Martha Stewart.
Ich hab also viele verschiedene Marken angewendet aber alles beisammen sieht es doch gut aus finde ich.

25 opmerkingen:

  1. Dat is mooi in een kaartje verwerkt dat borduurseltje, prachtig !
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij mooi!! Super gedaan mam!!
    En dankjewel voor het meedoen met de 52 weeks..
    xx Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Hoi Lia,

    Oh woww ik ben ook gek op borduren, en ik vind jouw combi gewoon
    echt super zeg, wat een prachtige kaart ☺

    Gezellige en fijne (knutsel) dagen ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Lia
    Wat leuk dat je Ons borduurkaartenblog hebt gevonden en volger bent geworden.
    Prachtig is je geborduurde kaart, wat leuk dat je de afbeelding op Aida hebt geborduurd, ook de afwerking is prachtig.
    Dank je wel voor het meedoen bij Ons borduurkaartenblog en graag tot de volgende keer.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n fijn patroontje op je kaart!!!
    Houd maandag mijn blog maar eens in de gaten...:-)
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw geweldig mooi! Ik heb ook heel wat af geborduurd. Hangen ook best wel werken van mijn hier in huis.
    Maar doe het niet echt meer eigenlijk. Maar als ik dit zo zie moet ik wel terug denken aan die tijd.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Lia, ik borduur ook graag op aīda maar het kost zo wel veel tijd. Je gaat toch niet al je kerstkaarten zo borduren ? Dit is ook wel een allerliefst plaatje en je hebt er een hele mooie kerstkaart mee gemaakt...complimentjes.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat heb je met het schattige borduurtje een prachtige kerstkaart gemaakt, het is echt een prachtige geheel geworden..fijn dat je weer meedoet aan 52 Weeks of...
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mij een nieuwtje dat je ook van borduren houdt Lia maar dit muisje op je beeldige kerstkaart is wel heel erg leuk!!

    x Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een prachtig kerstkaartje geworden Lia...wat een lief geborduurd kerstmuisjes...TOP!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lia, wat schattig dat muisje! Wel heel erg leuk om te borduren, heb ik in een ver verleden ook veel gedaan! Leuk zoals je de ronde en vierkante mal gecombineerd hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterende kerstkaart Lia - supermooi die geborduurde muisje, wat een werk! - een prachtig geheel is het geworden.
    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautifully embroidered and love those poinsettias and diecut frame too.
    Thanks for sharing with us at Completely Christmas this week.
    Hugs,
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart heb je gemaakt Lia.
    Zo mooi met dat borduurtje op de kaart!

    Groejes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super originele kaart heb je gemaakt. Erg mooi gemaakt. Leuk dat je volger bent geworden. je kaart is echt prachtig. Leuk dat je meedoet met de challenge van ons borduurkaartenblog. Groetjes, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een enig borduurtje heb je op je kaart gemaakt! Doe ik eigenlijk nooit meer, terwijl ik het op kaaslinnen altijd erg leuk vind.
    je kaart is superleuk!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia
    Wat een prachtige en originele kerstkaart met dit lieve muisje, ik borduur ook graag op aida maar kan de tijd vaak niet vinden en ik vind ook zoveel leuk.
    Leuk dat je meedoet aan de challenge op ons Borduurkaartenblog.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liebe Lia, das ist eine traumhaft schöne Karte, ich bin total begeistert.
    Grüsschen von Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Lia wat heb je een leuk tafereeltje geborduurd/ Heel wat anders als anders. Maar heel mooi. De kaart is prachtig gemaakt. Bedankt voor het meedoen bij ons borduurkaartenblog. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lia, die kleine Maus sieht zuckersüß aus! Früher hatte ich auch ganz viel gestickt, alles Kreuzstich.
    Deine Karte hast du mit dem Stickbild ganz wundervoll gestaltet!
    Liebe Grüße
    Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,
    Gefeliciteerd, ik zag dat je met deze kaart in de prijzen bent gevallen,
    groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie geborduurde kerstkaart, leuk patroon ook.
    Bedankt voor je deelname bij Ons borduurkaartenblog.
    Groeten Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo lia,

    Wat heb je een mooie kaart gemaakt met een bijzonder patroontje,
    Bedankt voor je deelname bij Ons Borduurkaartenblog,
    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen