vrijdag 18 september 2015

Het wordt herfst...


Eerst dank ik iedereen die zo leuk reageerde op mijn blog lay-out. Ik weet niet wat jullie zien, maar deze lay-out heb ik al bijna het hele jaar dus ik kijk ervan op dat er iets 'nieuws' te zien is... En die foto: ja die was echt aan vervanging toe. De andere was al een paar jaartjes oud...
Langzaam maar zeker komt de herfst in zicht: een favoriet seizoen wat betreft de kleuren maar eigenlijk heb ik er een hekel aan omdat de dagen weer korter worden en omdat het buiten vaak zo somber is... Achter ons huis is een laan met hoge bomen en de blaadjes vallen al volop....
Ik kreeg een leuk bericht van het blog http://scrapping4funchallenges.blogspot.com. Mijn muziekkaart behoorde bij de Top 3 en daarom werd ik uitgenodigd om gastdesigner te zijn voor de nieuwe challenge: Maak een herfst- of lentekaart. En dit is mijn bijdrage. Ik heb een schattige afbeelding van Sandra Kuck gevonden en hem in een frame van Crealies geplakt. Het dessinpapier op de achtergrond is een restje dat ik ooit van mijn dochter Yvonne heb gekregen. De blaadjes zijn geponst met een pons van Martha Stewart en in deze pons zit een clear stamp verborgen waarmee je de nerven kunt stempelen. De swirls zijn van Joy!Crafts. De zijkanten van de kaart heb ik met een smalle embossingfolder van Leane Creatief bewerkt. De folder is ingesmeerd met Crumbe Cake inkt van Stampin' Up voordat hij met de kaart door de Big Shot ging. De kleine eikeltjes zijn ook van Leane.
Challenge: http://ribbongirls.blogspot.com (image, 19/9)
                   http://de-egel.blogspot.com (30/9, 2 x 3 blaadjes, 2 x 3 bloemen)

Slowly autumn is on it's way and I like the colours but defenitely not the shorter daylight and wet days!!
I got some nice news: my music card is in de Top 3 from http://scrapping4funchallenges.blogspot.com and I have been invited to be a guestdesigner for the new challenge: make a spring- or autumn card. I attached an image from Sandra Kuck into a frame from Crealies, the desingpaper is a leftover and I punched the leaves with a punch from Martha Stewart. In the punch is a clear stamp for stamping the details on the leaves. The swirls are from Joy!Crafts and I embossed the edges with a folder from Leane Creatief. I rubbed some Crumbe Cake ink from Stampin' Up onto the folder before embossing the card. The small acorns are made with a die from Leane Creatief.

Langsam kommt der Herbst näher und ich liebe die Farben dieser Saison aber ich ahsse es dass die Tage wieder kürzer werden und dass es oft so nass und kalt ist....
Ich bekam eine nette Nachricht, dass meine Musikkarte in den Top 3 gewählt worden ist bei http://scrapping4funchallenges.blogspot.com und mich wurde gefragt ob ich Gastdesigner werden möchte für den neuen Challnge: kreiere eine Frühlings- oder Herbstkarte.
Ich hab ein Motiv von Sandra Kuck gewählt und es in einemn Rahmen von Crealies geklebt. Das Designpapier ist ein überbleibsel vom Scrapbooking und die Blätter hab ich gestanzt mit einer Stanze von Martha Stewart. In dieser Stanze befindet sich ein Clear Stamp um die Details auf die Blätter zu stempeln. Die chnörkel sind von Joy!Crafts und die Seiten hab ich geprägt mit einer Präge von Leane Creatief. Zuvor hab ich die Präge eingerieben mit Crumbe Cake Tinte von Stampin'Up! Die kleine Eichel sind gestanzt worden mit einer Stanzschablone von Leane C.

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige herfstkaart, die kleuren...! Ik heb dat ook hoor. qua kleuren in de natuur vind ik de herfst prachtig, maar de steeds korter wordende dagen en het weer, vind ik minder leuk. Maar vandaag lijkt een mooie dag te worden, de lucht is hier blauw! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herfst(pr)achtig...:-)!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige herfst kaart
    Fijn weekend, liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    wat heb je een prachtige herfstkaart gemaakt met een schattig plaatje..
    groetjes,
    Ans
    p.s. leuke profielfoto..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende kaart, met prachtige herfstkleuren Lia!
    Weer super mooi gemaakt.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemaal onder de indruk van je super leuke korte koppie Lia en dan ontstaat kennelijk het idee dat je hele blog is veranderd, lachen! De herfst is prachtig als het maar niet nat en guur is. Hier schijnt eindelijk weer een zonnetje en dan is het net zo mooi als op jouw prachtige warme kaart!!

    Fijn weekend, xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo, Lia
    herzlichen Glückwunsch zur Gastdesignerin! Den Challenge-Blog kannte ich noch gar nicht.
    Deine Karte hast du ganz herbstlich geschmückt! Gefällt mir sehr gut!

    schönes Wochenende und liebe Grüße
    Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige Lia, een schitterende herfstkaart!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooie herfstkaart !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een schitterende herfstkaart heb je gemaakt Lia! En nog voordat ik je verhaaltje las, zag ik een nieuwe foto van je. Leuk!!!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitteend herfstkaart Lia...ja we ontkomen er niet aan ...de herfst begint morgen...en leuk dat je gastdesigner mocht zijn ..ook een mooie die nieuwe profielfoto...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful Autumnal colours, lovely project.
    Julie x

    BeantwoordenVerwijderen

  13. Ook een hele mooie kaart met warme kleuren ☺
    Bedankt dat je meedoet met onze '3 of a kind' Challenge !
    Een leuk en gezellig (knutsel) weekend
    Liefsss van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oepsss sorry, zet ik net een reactie bij de verkeerde kaart,
      want dit is de 3e....

      Verwijderen
  14. Dit kaartje is er eentje om in te lijsten... Prachtig gemaakt!!!
    Het geeft ook wel een super mooi effect om eerst je embossingmal met inkt een kleurtje te geven.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen