maandag 22 oktober 2012

Holly Hobbie



Uit Engeland kreeg ik een schattige stempelset van Holly Hobbie en de afbeelding brengt meteen herinneringen met zich mee. In de jaren 70 was ik er wég van en heb er nog steeds een koekjestrommel van. Ik heb deze kerstkaart in de kleuren van de trommel gemaakt.
De stempel is met bruine inkt afgedrukt en ik heb hem met gewone kleurpotloden ingekleurd. Hij paste precies in een stansvorm van Joy!Crafts waarvan ik de openingen heb ingekleurd met Distress ink Antique linen. Ook de tekststempel hoort bij de Holly Hobbie set.
Het dessinpapier komt uit een blocje van Action van vorig jaar, de ecru randen zijn gemaakt met Martha Stewart ransponsen. De poinsettia's komen van Marianne Design, de swirls van Joy!Crafts en de takjes van Martha Stewart. Het brede lint heb ik ooit in een tuincentrum gekocht en het paste hier mooi bij.
Alles is aangebracht op een kaart van Kraftkarton waarvan ik de hoekjes rond heb geponst.

With this card I am entering the Challenge from "My time to Craft": make a card in sepia.
http://mytimetocraftchallenge.blogspot.co.uk

These Holly Hobbie stamps are from England and they give me nostalgic feelings, because in the 70ths I was very charmed by Holly Hobbie Images. I still have got a cookie jar with a Hollie Hobby image in brown/beige colours. I used the same colours for this Christmascard.
I stamped the image wih brown ink and coloured it with normal clour pencils. It fitted exactly on a stencil from Joy!Crafts which I coloured with Distress Ink Antique Linen.
The papers are from Action, the poinsettias by Marianne Design, the swirls by Joy!Crafts and branches and borders by Martha Stewart. I bought the organza  ribbon a long time ago in a garden center.
The card s made from Kraft paper with round punches corners.

Diese Holly Hobbie Stempel kommen aus England und sie bringen ein nostalgisches Gefühl mit sich, denn in den 70er Jahren war ich ganz begeistert von Holly Hobby. Ich hebe sogar jetzt noch meine Plätzchen in einer Dose mit HobbyHobbie Abbildung auf. Die Dose hat braun/beige Farben und die hab ich auch für diese Weihnachtskarte angewendet.
Ich hab den Stempel mit normalen Bleistiften koloriert und die Abbildung passte genau in einem Stanzform von Joy!Crafts. Das Papier kommt von Action, die Poinsettias von Marianne Design, die Schnörkel von Joy!Crafts und die Ästchen und Spitzenränder sind von Martha Stewart. Das breite Organzaband hab ich mal in einem Gartenladen gekauft.
Alles ist auf eine Kraft Karte geklebt worden und ich hab die Ecken rund gestanzt.

7 opmerkingen:

  1. Bofferd met je leuke stempel, net Sarah Kay maar toch weer anders. Wij vonden ze ok zo leuk en Sylvia had een dekbed vol met die schattige figuurtjes met grote hoed en is nog nooit zo graag gaan slapen hihihi!
    Prachtig is je kaart in die tinten, waar een oude trommel al niet goed voor is Lia!

    xxx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart, holly hobby blijft leuk!
    grts
    frouwke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das ist auch wieder eine traumhaft schöne Karte mit herrlichen Dekos und Farben, gefällt mir sehr gut.
    Einen schönen Abend wünscht Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Wat een schattig stempeltje van Holly Hobby..lief..en je kaartje is prachtig..mooie kleuren gebruikt..complimenten..

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie kaart Lia,ik heb hetzelfde stempelsetje(zat op Engels hobbymagazine)en als ik jouw kaart zie zou ik er ook meteen mee aan de slag willen,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia, Auch ich mag die schönen Holly Hobby Bildchen, diese Karte ist sehr schön geworden.
    Ich möchte Dir auch sagen, dass ich für die Rosen einen Tutorial gemacht und ihn in meinen Blog plaziert habe.
    So weisst Du, wie sie gemacht werden.
    Vielen Dank für Deinen Besuch und Komment auf meinem Blog.
    Liebe Grüsse, Ulla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Really pretty card, fab die cuts & layout!

    Thank you for sharing with us at My Time To Craft this week, good luck!
    Hugs Shell xx

    BeantwoordenVerwijderen