zondag 20 oktober 2013

Drie keer herfst



Herfst is niet mijn meest favoriete jaargetijde wat het weer betreft, maar wél als het om kleuren gaat. Als ik zo in onze tuin kijk zie ik bomen en struiken die langzaam van diverse kleuren groen veranderen en het rood, geel en oranje dat ervoor in plaats komt ziet er fantastisch uit!
Deze kleuren zie je terug in dit drieluik dat ik maakte n.a.v. de superchallenge bij Cards & Scrap www.cardsandscrap.nl
Uitgangspunt zijn afbeeldingen van 3 meisjes. Verder heb ik overal zoveel mogelijk dezelfde materialen toegepast.
De kaart maakte ik als eerste en die is al een drieluik op zichzelf zoals je hieronder ziet.


Het achtergrondpapier is een scrapvel, maar er staat geen merknaam op. Het plaatje komt uit een Hobbyjournaal en is op een Creatable van Marianne Design geplakt, de bloemen zijn van Crealies, de takjes zijn van Martha Stewart en de groene swirls zijn weer van MD De pompoenen komen uit een oeroud knipvel zonder merknaam.
De groene swirls zie je ook aan de binnenkant, net zoals de ovale Creatable. De hoekjes zijn weer van MD. De blaadjes komen uit een combipons van Martha Stewart. Dit is echt een fijne pons, want binnenin een aparte ruimte zit een clear stamp van hetzelfde blaadje, waarmee je de geponste vorm kunt bestempelen. Na het stempelen (met Distress ink Vintage photo) zie je de ondergrondkleur nog wel door de nerven heen schijnen.

Het 2e projectje was een papieren zakje dat ik ooit in een winkel als verpakking kreeg en dat ik bewaard heb. Het kwam nu goed van pas.

De afbeelding is een Snoesje van MD, de grasrand is een stans van ??? (bruine kleur...) en de bruine takjes met bolletjes komen van Crealies. Verder spreekt het voor zich.

Als laatste maakte ik er een doosje bij (eigen ontwerp).



Hierop kwam een echt poesieplaatje van de Flower Fairies. Het ovaal van MD was veel te groot en is vervangen door een stans van Joy!Crafts. De donkerbruine takjes van Crealies, en de geponste blaadjes van Martha Stewart en Nellie Snellen maken het af.

Ik vond het echt leuk om te maken en om materialen van allerlei merken met elkaar te combineren.
Toch is het wel één geheel geworden!

Three times Autumn!
There is quite a lot to explane, so I am asking you for this time to put the translater on! 
Next time I will write my own translation again!!
Have a nice day!

Dreimal Herbst.
Es gibt diesmal soviel zu erklären dass ich heute frage, einmal die Computerübersetzung einzuschalten. Hoffentlich habt Ihr Verständnis dafür!
Nächstes Mal schreib ich wieder selbst. Versprochen!!
Ich wÜnsche Euch noch einen schönen Tag!


21 opmerkingen:

  1. wat een schitterende creaties, super
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such beautiful autumnal colours on these three projects. When I moved to the Lake District to live it was at the end of October and the scenery everywhere was simply stunning. Even though the country side where I live is gorgeous too a I still miss Autumn in the Lakes. Love from Christine xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige, schitterende creaties!!
    l;iefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens Lia, niet qua weer maar wel qua kleuren helemaal mijn ding!! Wat heb je een schitterend "drieluik" gemaakt, echt genieten!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende combinatie van een kaart, tasje en doosje heb je gemaakt en ieder item is een kadootje op zich. Prachtige kleuren en details.

    Groetjes en een fijne dag,
    Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dit schitterend gemaakt Lia, ik vind het helemaal geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schitterende kaart, bag and box Lia.
    heel erg mooi gemaakt en prachtige kleuren combi.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh wow Hun what amazing projects,you have created,the detail is amazing the colours and designs are just perfection,hugs Cherylxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    Drie creaties, flink bezig geweest. Past allemaal heel mooi bij elkaar!
    Super mooi gemaakt.
    Dankjewel voor het meedoen bij de Scr@p-Cards challenge.
    Groetjes Anita (dt lid)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi Lia
    mooie en schattige kaartjes heb je gemaakt.
    je bent volger van mij, maar mijn blog url is veranderd, van scrapcardsfromlasize naar

    http://cardsvintageandmore.blogspot.nl

    groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige herfst creaties allemaal Lia, echt schitterend gedaan in al die mooie tinten.
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lia, ik vind je projectjes erg leuk, vooral het doosje met het schattige plaatje van de flower fairies, de kleuren zijn ook echte herfst kleuren ......Mooie blaadjes zijn het van de Martha Stewart pons! Ik ben geen liefhebber van de herfst. Voorjaar is meer mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is nog eens herfst! Wat een zorg heb je hier aan besteed. Erg mooi geworden!
    Dank je wel dat je meedoet bij DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie ode aan de herfst Lia,schitterend in die warme kleuren. Ik ben vooral weg van je kaart..die is al een drieluik op zich...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi! wat veel werk om te maken moet dit geweest zijn? bedankt voor het meedoen met de dcl!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi hoor leuk gedaan. Bedankt voor je deelname aan dcl.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige creaties zijn dit en bedankt voor het meedoen van deze challenge van Cards en Scrap..
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Er valt zoveel te zien op zowel je kaart als het doosje. Mooi hoor!
    Leuk dat je meedoet bij DCL.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie herfstcreaties, heel knap gedaan en zeer verzorgd! Fijn dat je meedoet met DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi geheel.
    Leuk dat je meedoet bij Cards&Scrap.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen