zondag 6 oktober 2013

Voor Marga en Ben


Marga is een collega van mijn man en gisteren vierde zij feest want ze is 25 jaar getrouwd met haar Ben. Samen met een stel andere collega's zijn we naar het feest geweest. Van tevoren was geld ingezameld wat ze graag willen gebruiken voor het vervullen van een wens. Dit geld hebben we in een mooie envelop gedaan die ik hiervoor heb gemaakt.
De vorm heb ik uit een plastic mal gehaald (ik heb hem al heel lang en weet het merk niet meer) en hij is gesneden uit mooi glanskarton dat ik bij de Knotsgekke Kaartendagen heb gekocht: merkloos dus...
Marga houdt niet zo van 'druk' dus voor mijn doen heb ik alles redelijk eenvoudig gehouden. De randen zijn bewerkt met Distress Ink Vintage Photo. De roze geruite strook is uit een bloc van Eline en de blauwe komt van Secret Garden van Graphic 45. Langs de roze zitten geponste Doily Lace randen van Martha Stewart, over de blauwe heb ik kant geplakt. De plaatjes komen uit het 3D-special plus Vintage boek van Studio Light dat ik pas heb gekocht (als je van Vintage houdt is het een niet goedkope maar wel mooie aanschaf!) De bruine swirls zijn van Die-namics.
In de envelop ging niet alleen geld maar ook een kaart.


De kaart heb ik van hetzelfde glanskarton gemaakt en er zitten dezelfde stroken papier en swirl op als de envelop. Alle plaatjes en het label zijn weer van Studio Light.
Ik weet niet hoe het komt, maar de kleur van de kaart is op de foto totaal anders terwijl ik de foto's meteen achter elkaar gemaakt heb. De kleur van de bovenste foto is ongeveer zoals 'in het echt'.
Het was een flink feest en ik ben nu een beetje duf...

I made an envelope with card for my husbands college who was celebrating the 25th marriage anniversery yesterday.
I used the same materials for both of them: Glossy cream cardstock for making the envelope and card, designpapers from Eline and Graphic 45, brown borders punched with Doily Lace from Martha Stewart, images out of the book '3D-special plus/Vintage from Studio Light and swirls from Die-namics.
Together with some other colleges we gathered money and put in in the envelope, so Marga and husband Ben can buy something nice by themselves.
It has been a great party and I am rather 'dull' now....

Ich hab einen Umschalg mit Karte gebastelt für einen Kollegen von meinem Mann. Sie ist 25 Jahre verheiratet und zusammen mit anderen Kollegen haben wir Geld eingesammelt wofür Marga und Ben selber einen Wunsche erfüllen können. Gestern haben wir gefeiert...!!
Das Geld wurde in diesem Umschlag mit dazu behörende Karte geschenkt. Ich hab schönes Glanzpapier angewendet und auf Umschlag und Karte kamen dieselbe Materiale: Papierstreifen  von Eline und Graphic 45, braune Stanzteile von Martha Stewart am blauen Papier entlang, Schnörkel von Die-namics und alle Bilder aus dem Buch 3D Special plus/Vintage von Studio Light.
Nach so einem Fest fühlt man sich wirklich nicht 'ganz normal' also wird es wohl ein ruhiger Tag werden heute...

3 opmerkingen:

  1. Wat een beeldschone kaarten,
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Wat mooi gemaakt, prachtige envelop en mooie bijpassend kaart, die Vintage materialen van SL zijn echt mooi, prachtig gedaan, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Lia wat heb je dit supermooi gemaakt voor hun, ik vind het helemaal geweldig, zo mooi met al die details en kleuren, top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen