donderdag 16 maart 2023

Slimline kerstkaart


Ik ben helemaal 'in the mood' om slimline kaarten te maken. Afgelopen weken heb ik er al diverse gemaakt met allerlei thema's en nu was een kerstkaart aan de beurt. Ik vind het leuk om telkens af te wisselen en om er (bijna) elke dag een poosje mee bezig te zijn in de hobbykamer. Het weer is de laatste tijd ook niet echt uitnodigend om buiten door te brengen, dus ik ben lekker binnen bezig!
Voor deze kaart heb ik 3 ovalen uitgestanst en ik heb er dessinpapier met gouden motiefjes achter geplakt. In het middelste ovaal kwamen hertjes van Nellie Snellen, in het rechter een toefje met een poinsettia en links een heel dun goudkleurig metalen ornamentje dat ik ooit (lang geleden!) heb gekocht voor het werken met gekleurd zand op kaarten. Dat heb ik maar heel even gedaan want het was toch niet echt mijn ding. Je ziet deze techniek eigenlijk helemaal niet meer....
En dan nog een warm welkom aan Marianne die mijn blog wil gaan volgen!

           http://abcchristmaschallenge.blogspot.com (8/4, Gold)

I'm totally in the mood to make slimline cards. In recent weeks I have already made several with all kinds of themes and now I made a Christmas card. I like to alternate and to spend a while (almost) every day in the hobby room. The weather hasn't really been inviting to spend time outside lately, so I'm busy doing things inside! For this card I have diecut 3 ovals out of cream card and glued patterned paper with gold motifs behind it. I attached 2 deers from Nellie Snellen in the middle oval, in the right one a poinsettia and in the left oval a very thin gold-coloured metal ornament that I once (long ago!) bought for working with colored sand on cards. I only did that for a short while because it wasn't really my cup of tea. Actually you don't see this technique anymore..

Ich mach momentan sehr gerne Slimline  Karten. In den letzten Wochen habe ich schon mehrere mit allen möglichen Themen gebastelt und nun war eine Weihnachtskarte an der Reihe. Ich wechsele gerne ab und verbringe (fast) jeden Tag eine Weile im Hobbyraum. Das Wetter lädt in letzter Zeit nicht wirklich dazu ein, Zeit draußen zu verbringen, also bin ich drinnen gerne beschäftigt! Für diese Karte habe ich 3 Ovale ausgestanzt und gemustertes Papier mit Goldmotiven dahinter geklebt. In das mittlere Oval kamen zwei Rehe von Nellie Snellen, rechts ein Büschel mit einem Weihnachtsstern und links ein hauchdünnes goldfarbenes Metallornament, das ich mir einmal (vor langer Zeit!) gekauft habe, um damit mit farbigem Sand auf Karten zu arbeiten. Ich habe das nur sehr kurze Zeit gemacht, weil es nicht wirklich mein Ding war. Diese Technik sieht man eigentlich auch nicht mehr....


12 opmerkingen:

  1. die is mooi geworden ! geslaagd kaartje
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je voorgaande party kaart, is enig en de slim line vind ik heel mooi, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige kaart ....ja lekker he in de tuin hier zijn we ook al een eind.
    Leuk je weer te zien op donderdag kerstkaartendag.
    Lieve groetjes Annemarie en Merit DT52WTC.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie slimline kerstkaart.
    Super gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel mooi gouden kaartje! Leuk gedaan met die drie raampjes. Gezellig dat je weer meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje mooi dp heb je gebruikt en leuke details, slimline's blijven leuk
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kaartje, Lia, met een chique kleurencombinatie.
    Marianne x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooie slimlinekaart, leuk met de ovalen eruit gesneden.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuke kerst slimline kaart met de gouden details.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooie kaart Lia. Die slimline zijn ook leuke kaartenmallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kaart, Lia. Lekker om elke dag even aan de hobby te kunnen. Hier was het gisteren en vandaag heerlijk weer, dus ben vandaag lekker buiten geweest. Gisteren had ik een nascholing dus zat ik de hele dag binnen...
    Dat gekleurde zand, ja, dat herinner ik me nog wel, dat zie je inderdaad helemaal niet meer.
    Fijn dat je weer meedoet met 52WTC deze week!
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A lovely colour scheme and great in slimline so you can the three elements. Thank you for joining us at ABC Christmas Challenge xx Lynda/Loopyloo DT

    BeantwoordenVerwijderen