zondag 7 januari 2024

Poinsettia


Kerstmis 2023 ligt al weer bijna 2 weken achter ons, maar we gaan gewoon door met het maken van kaarten voor komend jaar en dit is dus de eerste nieuwe! Een jaar gaat zo snel voorbij en (net als bijna altijd!) heb  ik er op het eind toch nog net te weinig gemaakt... dus was het toch nog een beetje haasten op het laatst.
Ik heb deze kaart ook gemaakt als DT bijdrage voor de nieuwe challenge van http://peaceonearthchristmas.blogspot.com en ik ben begonnen met een strook wit karton dat ik geëmbost heb met een oeroude, metalen embossingmal. Wist je dat je die ook prima gebruiken kunt met je stans-/embosapparaat? Ik heb er nog een aantal uit de tijd dat we het embossen allemaal met de hand op een lichtbak moesten doen, dus heb ik het gewoon geprobeerd en.. het lukte perfect. Dus er wordt (weer!) niets weg gedaan! De ster heb ik zelf gesneden en geëmbost met een gewone plastic mal. De poinsettia en takjes zijn van Leane Creatief.


Christmas 2023 is almost 2 weeks behind us, but I will continue making cards for oncoming year and this is the first new one! A year goes by so quickly and (as almost always!) I still had to make a few more in the end... so it was still a bit of a rush. 
I made this card for the DT from http://peaceonearthchristmas.blogspot.com  and started with a strip of white cardstock that I embossed with an ancient metal embossing die. Did you know that you can also use these with your die cutting/embossing machine? I still have a few from the time when we had to do all the embossing by hand on a light box, so I just tried and... it worked out perfectly. So nothing will being thrown away! I cut the star myself and embossed it with a regular plastic die. The poinsettia and twigs are from Leane Creatief.

Weihnachten 2023 liegt fast zwei Wochen hinter uns, aber wir werden weiterhin Karten für das nächste Jahr machen und dies ist die erste neue! Ein Jahr vergeht so schnell und (wie fast immer!) habe ich am Ende immer noch einfach zu wenig gemacht ... also war es am Ende immer noch ein bisschen hektisch.  Diese karte ist auch mein DT Beitrag für  http://peaceonearthchristmas.blogspot.com und ich hab angefangen mit einem Streifen weißen Kartons, den ich mit einer alten Metallprägeschablone geprägt habe. Wusstest Du, dass man die auch mit der Stanz-/Prägemaschine verwenden kann? Ich habe noch ein paar von der Zeit, als wir alle Prägungen per Hand auf einem Leuchtkasten machen mussten, also habe ich es einfach ausprobiert und... es hat perfekt geklappt. Es wird also (schon wieder!) nichts weggeworfen! Ich habe den Stern selbst ausgeschnitten und mit einer normalen Plastikstanze geprägt. Der Weihnachtsstern und die Zweige stammen von Leane Creatief.

17 opmerkingen:

  1. Gorgeous card Lia, a lovely design with so much detail. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooo je brengt me op een idee met de metalen embossingmallen 🙈
    Ook eens proberen! Je kaartje is schitterend, ik ben sowieso dol op poinsettia’s en deze van jou is dan ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig effect met die ouderwetse embossing mal. Ook de poinsettia is heel mooi.
    Ik heb een poosje geleden opruiming gehouden en die metalen mallen weggegooid. Maar dat waren kleine malletjes, dus toch niet geschikt hiervoor.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan bewaar je wel echt heel veel, haha Toen ik kleiner ging wonen, heb ik lichtbak en malletjes weg gedaan en nu ga ik jaarlijks nog steeds ontspullen, hihi Maar het resultaat van je kaart is prachtig geworden met een chique uitstraling ... goed begonnen het nieuwe jaar Lia!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stunningly beautiful Lia, a beautiful design with all the pretty details!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So gorgeous with the embossing and gold! Such lovely dies and sparkle! So happy you shared with us at Cut It Up! ~Katrina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh... met stencils heb ik wel ge embost maar met de metalen mallen nog niet, ga ik ook proberen want daar zitten mooie mallen tussen die eigenlijk niet meer gebruikt worden.
    Ik heb mijn kaartje gelinkt bij word power, twijfelde of het ook met nl tekst mocht. dank voor de tip.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Lia! Ook de ge-embosste ster onder de poinsettia is heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautifully designed; love the poinsettia layers.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een supermooie kaart!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, Lia - absolutely adore your white poinsettia atop the golden star, just stunningly gorgeous!! So glad you shared at Christmas Kickstart!! Linda the Elf

    BeantwoordenVerwijderen
  12. This is beautiful, Lia! A gorgeous colour combo and plenty of texture from your embossing too. Just lovely! Thanks for playing along with Linda and me at Christmas Kickstart, Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Lia this is just GORGEOUS!!! I'm sorry I missed commenting on it right away when the POE challenge went live but I'm here now and want to also say thanks so much for joining in the fun at our Triple B challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.

    Darlene
    DAR’S CRAFTY CREATIONS
    Co-Owner … Can You Handle the Pressure, Double D, Four Seasons, Peace On Earth, Stencil Fun, Simply Clean & Simple, Two Old Bats, Triple B, Word Power

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige maar ook een beetje chique kaart!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful card, Lia! I love the combination of colours and that gorgeous poinsettia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beautiful. The gold and white leaves make for a beautiful poinsettia and the panel of embossing really gives this a lot of texture. I saw this on CKC and had to come check it out. Arlene

    BeantwoordenVerwijderen