donderdag 29 oktober 2015

Happy Holidays





Gaan jullie nog naar de KreaDoe? Voor mij is het een jaarlijks uitje samen met dochter Yvonne en vandaag gaan we dus naar Utrecht. We maken er altijd een gezellige dag van en vinden het leuk om, naast het zien van alle creativiteit en het inkopen van spulletjes, ook veel mensen te ontmoeten en te spreken! Ik moet alleen proberen om me aan mijn 'boodschappenlijstje' te houden....
Maar ook de kersttijd komt echt snel dichterbij en de productie van kerstkaarten ligt op stoom! Bij de http://52weekstochristmas.blogspot.com kun je weer aan de maandelijkse challenge meedoen en deze keer is het thema: een kaart in traditionele kleuren: rood/groen/bruin en goud.
Mijn kaart was niet zo moeilijk om te maken. Het plaatje heb ik met een ronde mal van Nellie Snellen uit een oude kerstkaart gestanst (zoals ik een paar berichtjes eerder al vertelde, kan ik mooie kaarten niet weggooien en geef ze een tweede leven!). Achter de afbeelding kwam een stansje uit een Multi Frame Die van Nellie. De dennentakjes op de achtergrond heb ik in wit karton geëmbost met een folder van Leane Creatief. Ik had de folder eerst een beetje ingesmeerd met Distress Ink Peeled Paint voordat ik hem doordraaide. Daarna de randjes nog een beetje met dezelfde inkt bewerkt. De lantaarn is van Marianne Design en de sneeuwsterren en tekst zijn merkloze stickers die ik al heel lang heb. Een strikje en wat Stickles maakten de kaart af!

Well, Christmastime is on its way and making of christmascards is a 'weekly job' now! You can join the challenge of http://52weekstochristmas.blogspot.com by making a catd in traditional colours: red/green,brown/gold and this is mine. I used the image out of an old christmascard and framed it into a die from Nellie Snellen. I embossed the background with a folder from Leane Creatief and coloured it with some Distress Ink Peeled Paint. The lantern is from Marianne Design and the icecrystals and sentiment are (very old!) stickers. I completed the card with a bow and Stickles.

Die Weihnnachtszeit kommt immer näher und wochentlich wird schon eine Weihnachtskarte gebastelt. Wenn Du möchtstes kannst Du gerne teilnehmen am Challenge bei http://52weekstochristmas.blogspot.com und der Auftrag ist: kreiere eine Karte in traditionelle Farben wir rot/grün/braun und gold. Ich hab für meine Karte das Motiv aus einer alten  Weihnachtskarte in einem Multi Frame Die von Nellie Snellen geklebt. Für den Hintergrund hab ich weisses Papier geprägt mit einer Präge von Leane Creatief und ein bisschen koloriert mit Distrss Ink Peeled Paint. Hinzu kam noch eine Laterne von Marianne Design und Aufkleber von Eiskristallen und ein Sentiment. Zum Schluss kamen noch eine Schleife und Stickles dazu.

10 opmerkingen:

  1. wat een prachtige kaart. Mooi die dennennaalden op de achtergrond en die lantaarn hoort gewoon helemaal bij het plaatje! heerlijk zo'n dag met je dochter! Je bent wel streng hoor dat je je aan je lijstje moet houden ;-). groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart ! Je hebt gelijk hoor dat je mooie plaatjes een 'tweede leven' geeft ! Geniet van de beurs !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent heerlijk actief met kaarten knutselen momenteel. Hij is weer prachtig. Veel plezier samen met je dochter in Utrecht vandaag!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poeh! Krijg bijna de kriebels als ik er aan denk dat kerst alweer zo dichtbij is! maar als ik zo naar je kaartje kijk, geeft het toch ook wel weer warmte en gezelligheid. Dus ik denk dat ik snel maar aan de gang ga voor de kerstdrukte zich weer in alle hevigheid los bast.

    Dank je voor het langs komen op mijn blog.
    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,
    je hebt een hele mooie kerstkaart gemaakt, de traditionele kleuren blijven mooi.
    Veel plezier met Yvonne op de beurs,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart Lia. Ging altijd grasg naar de Kreadoe. Zelfs alleen met de trein of met een kleindochter, Die gaan niet meer mee, en Wim gaat vaak genoeg mee. En alleen ..... doe ik maar niet meer.
    Jammer.
    Maar je hebt vast genoten. Je kaartje ziet er ook gezellig uit. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi kerstkaartje weer Lia...en weer prachtig afgewerkt...
    hopelijk heb je vandaag een leuke Kreadoedag gehad samen met je dochter Yvonne.. het zit er hier niet in om te gaan dit jaar

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart Lia!
    Zoals je weet geen KreaDoe voor mij dit jaar. Hebben jullie een leuke dag gehad??

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. A gorgeous Christmas card Lia, such a pretty image and great design.
    Pauline
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie, traditionele kaart. Mooi die geëmboste takken, het plaatje, de lantaarnpaal die over het plaatje valt. Echt een prachtige kaart.
    Helaas ga ik dit jaar niet naar de Kreadoe maar hoop volgend jaar weer te kunnen.
    Ik hoop dat jullie genoten hebben.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen