dinsdag 2 mei 2023

Aquarel roodborstje en Rome


Ik ben nog even aan het bijkomen van vorige week, want we zijn met z'n allen (10 personen, groot en 'klein'' dus de hele familie!) een week naar Rome geweest. Het was prachtig! We hebben genoten van al het moois dat de stad te bieden heeft en ook van het warme weer: één dag zelfs 30 graden! Maar als je heel rustig woont zoals wij,  is wel wel wennen aan de enorme herrie en zoveel troep op straat. Nu nog de foto's uitzoeken: ik heb er meer dan 400 gemaakt, dus dat wordt nog een leuk klusje!
Hieronder zie je er een paar.
Voordat we met vakantie gingen heb ik sinds heel lange tijd weer mijn aquarelspulletjes tevoorschijn gehaald. Het was jaren geleden dat ik hiermee bezig ben geweest en deze kaart is het resultaat van de eerste poging. Ik ben er aardig tevreden over, maar ik heb wel gemerkt dat ik weer veel oefenen moet!



Uitzicht vanaf Castel d'Angelo (Engelenburcht)

                                                                   Castel d'Angelo


                                      
                                  Tuinen (Gardens) van Castel Gandolfo - 40 km. buiten (outside) Rome
Monument Victor Emmanuel
Colosseum
St. Pieter

I'm still recovering from last week, because we all (10 people, big and 'small'', so the whole family!) went to Rome for a week. It was beautiful! We enjoyed all the beauty that the city has to offer and also the warm weather: one day even 30 degrees! But if you live very quietly like we do, it takes some getting used to the enormous noise and so much junk on the street. Now I have to sort out the photos: I've made more than 400, so that will be a nice job, but here you can see a few of them. 
Before we went on vacation I took out my watercolor stuff for a long time. It had been years since I did water colouring and this card is the result of the first attempt. I am quite satisfied with it, but I have noticed that I have to practice a lot again!

Ich erhole mich jetzt noch von letzter Woche, denn wir alle (10 Leute, groß und 'klein', also die ganze Familie!) waren für eine Woche in Rom. Es war wunderschön! Wir genossen all die Schönheit, die die Stadt zu bieten hat und auch das warme Wetter: an einem Tag sogar 30 Grad! Aber wenn man, wie wir sehr ruhig wohnt, muss man sich erst an den enormen Lärm und so viel Gerümpel auf der Straße gewöhnen. Und nun zum Sortieren der Fotos: Ich habe mehr als 400 gemacht, das wird also eine schöne Arbeit! Hier oben siehst Du schon einige. 
Bevor wir in den Urlaub gefahren sind, habe ich seit langer Zeit meine Aquarellsachen hervorgeholt. Es ist Jahre her, seit ich dies getan habe, und diese Karte ist das Ergebnis des ersten Versuchs. Ich bin ganz zufrieden damit, habe aber gemerkt, dass ich wieder viel üben muss!








5 opmerkingen:

  1. Je hebt prachtig gekleurd Lia en er een hele mooie kaart mee gemaakt. Vooral aquarel vraagt nog wel wat kundigheid. En mooie foto's plaatste je, dat is nog even nagenieten! 🙂
    Nog een fijne dag.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo samen te genieten en herinneringen te maken Lia. Lekker nagenieten bij het uitzoeken van de foto's. Je hebt een mooie kaart gemaakt met dat lieve vogeltje in aquarel, dat doe ik je niet na hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige kaart is het! Knap, hoor! Ik doe het je niet na..
    En Rome... oh.. daar was ik voor het eerst topen ik 16 was en dat heeft een onuitwisbare indruk gemaakt...later ben ik er nog eens geweest en ik wist alles nog! Wel drukker geworden met scooters!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was für ein wunderschöner Vogel, ein tolles Bild.

    LG
    Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow this is beautiful. You are very talented with watercolour. Thanks for playing along with Papercraft Challenges. X

    BeantwoordenVerwijderen