zaterdag 23 december 2023

Winter


De winter is nog heel ver te zoeken, dus het wordt hier weer geen witte Kerst dit jaar. Zijn jullie al klaar voor de feestdagen? We hebben deze keer wel een heel lang weekend met 3 zondagen achter elkaar....Ik hoop dat het een beetje droog is, want we hebben er een gewoonte van gemaakt om op eerste kerstdag een flinke wandeling te maken. We krijgen dan geen bezoek en zijn maar met z'n tweeën. We bereiden dan ook alles voor voor de tweede kerstdag, want dan komen de kinderen en kleinkinderen en wordt het een gezellige boel met cadeautjes onder de kerstboom, wat lekkers te eten en te drinken en vooral veel vertellen en herinneringen ophalen. Ik kan er echt naar uitkijken,
Mijn kaart van vandaag is wel erg winters met een dik ingepakt paartje dat aan de wandel gaat. Het is een afbeelding van Pion Design en ik heb hem op een geëmboste achtergrond geplakt. De sneeuwkristallen zijn van Joy!Crafts, de lantaarn is van Marianne Design en de takjes en blaadjes onderaan komen van Leane Creatief.
De kaart is mijn bijdrage aan de nieuwe challenge van http://cyhtp.blogspot.com
Ik wil meteen mijn nieuwe volger Helen hartelijk welkom heten op mijn blog en jullie allemaal heel fijne Kerstdagen wensen!


Winter is still far away, so again it won't be a white Christmas here this year. 
Are you ready for the holidays yet? This year we have a very long weekend with 3 Sundays in a row...I hope ithe weather will be a bit dry, because we have made it a habit to take a long walk on Christmas Day. We will not have any visitors and there will only be two of us. We prepare everything for the second day of Christmas, because then the children and grandchildren will come and it will be a lot of fun with presents under the Christmas tree, something delicious to eat and drink and, above all, lots of storytelling and reminiscing. I can really look forward to it.
My card today is very wintery with a tightly wrapped couple going for a walk. It's an image of Pion Design and I placed it on an embossed background. The snow crystals are from Joy!Crafts, the lantern is from Marianne Design and the twigs and leaves at the bottom come from Leane Creatief. The card is my contribution to the new challenge of http://cyhtp.blogspot.com
I would like to welcome my new follower Helen to my blog and to wish you all a very Merry Christmas! 

Der Winter ist noch weit weg, daher wird es auch dieses Jahr wieder keine weißen Weihnachten bei uns geben. Seid Ihr schon fertig für die Feiertage? Dieses Mal haben wir ein sehr langes Wochenende mit drei Sonntagen hintereinander...Ich hoffe, dass das Wetter trocken sein wird, denn wir haben es uns zur Gewohnheit gemacht, am Weihnachtstag einen langen Spaziergang zu machen. Wir werden keine Besucher haben und nur zu zweit sein. Wir bereiten alles für den zweiten Weihnachtstag vor, denn dann kommen die Kinder und Enkel und es wird jede Menge Spaß mit Geschenken unter dem Weihnachtsbaum, etwas Leckerem zum Essen und Trinken und vor allem viel Geschichten erzählen und Erinnerungen geben. Ich kann mich wirklich darauf freuen. 
Meine heutige Karte ist sehr winterlich mit einem eng eingepackten Pärchen beim Spazierengehen. Es ist ein Bild von Pion Design und ich habe es auf einem geprägten Hintergrund platziert. Die Schneekristalle stammen von Joy!Crafts, die Laterne von Marianne Design und die Zweige und Blätter unten von Leane Creatief. Die Karte ist mein Beitrag zur neuen Herausforderung von http://cyhtp.blogspot.com
Ich möchte auch sofort meine neue Followerin Helen auf meinem Blog begrüßen und Euch allen ein sehr frohes Weihnachtsfest wünschen!  

12 opmerkingen:

  1. En alweer een leuke winterse kaart.
    Wat ik zo tof vind aan je blog is dat ik hier veel variatie zie in je kaarten. Ik bedoel verschillende stijlen en altijd zo mooi gemaakt.
    Hier doe ik veel inspiratie op.
    Ik zal er eens ééntje moeten uitkiezen om te liften met mijn eigen materialen, dat is ook altijd leuk om te doen.
    Fijne en gezellige kerstdagen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk kaartje met het Dickensiaans paartje erop. Die hebben we vorige week genoeg gezien in Deventer.
    Hier twee dagen eters, eerste kerstdag onze kinderen en kleinkinderen plus mijn moeder. Tweede kerst een schoonzus met haar man en mijn zwager die alleen is. Maar dan brengen hun ook wat mee dus ik hoef alleen maar het hoofdgerecht te verzorgen.
    Fijne feestdagen,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW ... what a BEAUTIFUL wintry holiday scene you have created! LOVE IT!!! MERRY CHRISTMAS my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You have such a wonderfully creative way about your designs! I love this one! Thanks so much for joining in the fun at our Double D & Four Seasons challenges! Good Luck and we hope you’ll come back often.

    Darlene
    DAR’S CRAFTY CREATIONS
    Co-Owner … Can You Handle the Pressure, Double D, Four Seasons, Peace On Earth, Stencil Fun, Simply Clean & Simple, Two Old Bats, Triple B

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This is such a wonderful Christmas scene. So very Charles Dickens! Thanks for playing with us at The Four Seasons Challenge and wishing you and yours the very happiest Christmas season.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kerstkaart. Leuk plaatje van dit paar. Ik wens je gezellige feestdagen. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie kerstkaart Lia, nee het wordt weer geen witte kerst maar weer regen! Zo te lezen wordt het een gezellige tweede kerstdag bij jullie. Bij mij komen ook de kinderen tweede kerstdag en de 1ste ben ik uitgenodigd bij mijn oudste zoon en gezin.
    Fijne feestdagen en een mooi, gezond en creatief Nieuwjaar!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful festive card Lia, a lovely vintage design. Wishing you a Merry Christmas and a happy, healthy and creative 2024.
    Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooie winterse kaart.
    klinkt gezellig wat de plannen zijn,
    Fijne dagen met elkaar.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Such a beautiful card for Christmas, love the dies and embossing and a wonderful vintage-y image. We didn't have snow on Christmas either, in fact it was about 15 degrees Celsius. Hope you had a wonderful holiday and wishing you a Happy New Year! Thank you so much for sharing with us at Allsorts challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, I just LOVE this. So quaint and vintage, and the die cut images really give this a lovely vibe. Gorgeous creation!!

    BeantwoordenVerwijderen

  12. What a beautiful card. Thank you for joining us at Creative Artiste, hope to see you back here again soon. Judy DT

    BeantwoordenVerwijderen