dinsdag 10 september 2024

Lavendel


Hebben jullie de lavendelvelden in Frankrijk wel eens gezien? Het is al heel wat jaren geleden dat we in dat land met vakantie waren en toen vonden we het schitterend! We hebben ook wat lavendel souvenirs meegenomen, want dat konden we natuurlijk niet laten! Frankrijk is mooi, maar (zoals je zo vaak hoort): er moesten geen Fransen wonen. We hadden de laatste keer dat we er waren een paar hele slechte ervaringen en hadden er meteen even genoeg van....Maar eerlijk gezegd blijven sommige streken toch wel een beetje trekken, dus wie weet?!
Mijn kaart met lavendel heb ik gemaakt voor het blog van  http://2sistersontheblog.blogspot.com want daar mag ik gastdesigner zijn en dat is superleuk. Ik vond de opdracht ook heel leuk: een kaart met lavendel dus! Het plaatje heb ik online gevonden en ik heb het op een postzegelstans van Leane Creatief geplakt. De lavendel is een heel oude stans van Marianne Design en de gieter is weer van LC. Een parelsnoertje en strikje maken het af.

Have you ever seen the lavender fields in France? It has been many years since we were on holiday in that country and we thought it was beautiful! We also took some lavender souvenirs with us, because we couldn't resist! France is beautiful, but (as you often hear): French people should not live there. We had some very bad experiences the last time we were there and we immediately made the decission: it's  enough.... But to be honest, some areas in France are still a bit of a drag, so who knows?! 
I made my card with lavender for the blog of http://2sistersontheblog.blogspot.com because I can be a guest designer there and that is super fun. I also really liked the assignment: a card with lavender! I found the picture online and glued it on a postagestamp diecut from Leane Creatief. The lavender is a very old die from Marianne Design and the watering can is again from LC. A string of pearls and a bow are the finishing touch.

Habt ihr schon einmal die Lavendelfelder in Frankreich gesehen? Es ist viele Jahre her, seit wir in diesem Land Urlaub gemacht haben, und wir fanden es wunderschön! Wir haben auch ein paar Lavendel-Souvenirs mitgenommen, denn wir konnten nicht widerstehen! Frankreich ist schön, aber (wie man oft hört): Franzosen sollten dort nicht leben. Wir haben das letzte Mal dort einige sehr schlechte Erfahrungen gemacht und hatten sofort genug davon.... Aber ehrlich gesagt sind einige Gegende in dem Land sehr schön, also wer weiß, fahren wir je noch mal hin?! 
Ich habe meine Karte mit Lavendel für den Blog von http://2sistersontheblog.blogspot.com gemacht, weil ich dort Gastdesigner sein darf und das macht natürlich Spaß. Auch die Aufgabe hat mir sehr gut gefallen: eine Karte mit Lavendel! Ich habe das Bild online gefunden und es auf einem Briefmarken Stanzmotiv von Leane Creatief geklebt. Der Lavendel ist eine sehr alte Stanze von Marianne Design und die Gießkanne ist wieder von LC. Eine kleine Perlenkette und eine Schleife kamenauch noch dazu.

8 opmerkingen:

  1. een hele mooi kaart maakte je als GD.
    en nee nog nooit in Frankrijk geweest. trekt me ook totaal niet.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Lia - thanks for entering this lovely card into the Snippets Playground. As per our rules, could you please state what snippets were used. Thanks, Sarn. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. this is beautiful, i love purple designs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stunning card, Lia. I love the colours.
    Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De velden nooit gezien, maar lavendel vind ik prachtig. Net zo als deze kaart. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ken de lavendelvelden niet en ben ooit in Nice geweest toen ik een jaar of 18 was maar verder ken ik Frankrijk niet.
    Mooie kaart in die prachtige tinten, leuk de lavendel in de gieter!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie kaart! ja de velden heb ik zeker gezien, zo prachtig en zo lekker ruikend! En ik heb geen vervelende ervaringen met Fransen....jammer voor jullie, want dan kan ik me wel voorstellen dat je er even tabak van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely card Lia - although the snippets must be mentioned please. I do so agree about Parisians at least - their waiters are so rude.

    Hugs
    Di xx

    BeantwoordenVerwijderen